onsdag 6 januari 2010

Fotografering för affisch

Afrokubanks folkloredansare som jag fotograferade för en promotionaffisch.

Tre olika varianter. Har lekt med mättnadsgraden för att se vilket som fungerar bäst i detta sammanhang.



Detta var mitt första försök. Min tanke kring hela fotograferingen var att försöka få till en enkel och ren bild som kunde användas till många olika bakgrunder.

Fotograferingen ägde rum på en restaurang i Göteborg.
Jag hade med mig en (1) Canon 430EX samt min Lasolite Ezybox. Detta var inte tillräckligt kan jag medge, borde haft med mig minst en till. Man lär sig av sina misstag och detta var som sagt första gången jag fotograferade på detta sätt.

Personligen tycker jag bäst om de två nedersta bilderna. Den översta bilden känns lite livlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar