torsdag 8 april 2010

Att återupptäcka bilder för HDR.

I September 2007 var jag och Sambo i Rom. Vid denna tid hade jag precis börjat fotografera efter en lång tids uppehåll. Vi hade ett under föregående vinter varit i Indien och det var inför den resan som jag köpte min första DSLR, en Canon 350D.

Under resan till Rom hade jag som sagt inte en tanke på att fotografera HDR. Jag tog bilder på nästan allt. Det enda jag tänkte på var att ta bilder på landmärken, ruiner och försöka med en panoramabild på kolloseum (den kommer vid ett senare tillfälle).

Här är två bilder från Rom. Den övre är från Forum Romanum och den nedre är del av taket på Casa Di Nazareth, Vatikanen. Som ni ser så har gjort om dem till svart/vitt. Bilderna var lite tråkiga i färg så jag gjorde först om bilderna till HDR i Photomatix för att sedan trixa lite extra i Photoshop. Detta är resultatet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar