fredag 30 april 2010

Lisebergslinjen frilagd

När man inte har annat att göra så kan man alltid ta gamla bilder och se vad man kan göra med dem. Här har jag tagit en bild av Lisebergslinjen som jag tog en dag för några år sedan på väg till stationen.

Jag slängde bara iväg ett par bilder på den utan att titta hur det blev. Väl hemma såg jag att inställningarna inte var de bästa direkt. Vad gör man med en sådan bild?

Först tog jag bilden och tonmappade den. sedan lättade jag upp den ytterligare i PS för att sedan frilägga den. Det sistnämnda var ett pilligt jobb om något. ;-)

Jo, jag vet...den har lite skönhetsfel men jag har sällan tålamod nog att avsluta sådana här projekt.



Här nedan är orginalet som den såg ut direkt från kameran.


Vad tror ni....blev det någon skillnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar